Komunikacja z urzędami w nowej odsłonie! 📫 Żegnamy się z tradycyjnymi listami poleconymi – od 2025 roku wchodzi system e-Doręczeń. O co chodzi?

 

🔷 E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego. Ma taką samą moc prawną, ale zamiast biegać na pocztę, wszystko załatwisz przez internet.

 

⚡️ Kiedy obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń wchodzi w życie?

Zakładając firmę w 2025 roku, obowiązek e-Doręczeń masz od pierwszego dnia działalności.

Dla firm zarejestrowanych w KRS obowiązek wchodzi w życie od 1 kwietnia 2025 roku.

Działalności zarejestrowane w CEIDG mają czas do 1 października 2026 roku.

 

💡 Co musisz zrobić?

Załóż elektroniczny adres do e-Doręczeń – to proste i bezpłatne! Po rejestracji dostaniesz dostęp do skrzynki na biznes.gov.pl, gdzie będzie trafiać cała korespondencja z urzędów.

 

E-doręczenia to oszczędność czasu i stały dostęp do dokumentów, ale też obowiązek, któremu warto poświęcić chwilę uwagi. Jego obsługa dla wielu nie jest tak banalna w obsłudze, jak znane skrzynki mailowe 😉 Dlatego zalecamy, aby zaplanować termin założenia skrzynki i przeklikania wszystkich funkcji!

 

Nie czekaj do ostatniej chwili – zaplanuj ten obowiązek na najbliższy możliwy termin!